At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

mandag den 23. april 2007

Slå-om

Der sker også lidt på strikke fronten.

Men indrømmet - bølgerne trækker hele tiden i mig for lige at få en ny stribe på sig.


Jeg har slået op til slå-om fra design.club.

Indtil videre virker det okay. Men jeg har efterhånden læst en del skrive, at den bliver alt for lille. Af den grund har jeg valgt at "slække" lidt på strikkefastheden. Håber det er umagen værd, for det tager dobbelt så lang tid at strikke, når man hele tiden skal være obs på det.


Farven er ikke helt så klar grøn som virkeligheden. Der er den vel nærmest lys græsgrøn og meget smuk i mine øjne. Håber så den passer til dem også, når den kommer på en dag :-)

Om der kommer ærmer i eller ej, vides ikke endnu. Kommer an på så meget når vi kommer dertil....

8 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

Hold da op hvor er du nået langt..
er det samme grønne farve som i opskriften?? - den er nemlig meget mere grøn end på billedet??
jeg har også købt opskriften og garn, men jeg er næsten 180 høj, så strikke-feen der også er igang med den, vil prøve at forlænge opskriften ca.5 cm..jeg venter gerne og ser hvordan hendes bliver..

Githa sagde ...

Ja - det er den samme grønne farve som opskriften Tina :-)

Jeg tænker, at man måske kunne tage ind på udelukkende hver fjerde pind hele vejen op på forstykkerne. Så vidt jeg i løs målestok kan se må det give ca. 5 cm. mere inden ærmegab - tror jeg !!

Githa

Dorthe sagde ...

Hej Githe
ja det er en mulighed, en anden er at starte med 10 masker mere og så lave aflukninger på samme måde som i opskriften nemlig 38 g på hver 2. pind og derefter på 4. p.
Hvad har du gjort med hensyn til pind-størrelsen.
Dorthe

Githa sagde ...

Du har fuldstændig ret Dorthe. Jeg ville måske bare vælge 8 eller 12 masker af hensyn til ribbens yderkant.
Jeg strikker den på p. 3 men så bare mere løst end jeg plejer. Jeg ville ikke en ½ p. op fordi jeg synes det hurtigt virker "tyndt" så.
Det tager så til gengæld lidt længere tid, når man hele tiden skal passe på med strikkefastheden :-)

Githa

Ulla sagde ...

Lækker farve og et skønt mønster
Et andet snyde trick er 3.25 mm addi. På et eller andet tidspunkt skal jeg have strikket den, men skal også have lavet den større.

Githa sagde ...

Jeg har også tænkt på at indkøbe de to "skæve" numre mellem 3 og 4 af ADDI's rundpinde. Jeg bruger nemlig kun dem alligevel og tror du kan have helt ret her Ulla.

Glæd dig til den, den er lidt sjov selvom det er rib :-)

Githa

nielsenstrik sagde ...

Smuk farve du har valgt. Glæder mig til at se den færdig.
Kh Jane

MONA sagde ...

Flot farve..Jeg er også helt vil med den slå om sag.