At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

søndag den 17. februar 2008

Finito og færdig

Er hvad blusen i den lækre blå farve er blevet.



Det er en af Drops nye forårsmodeller bare strikket uden blomsten på brystet.

Jeg har strikket den i Palino fra Hjetegarn. 100% merinould og det er vanvittigt blødt. Jeg har taget hul på og brugt ca halvdelen af det 7. nøgle og til trods for det vejer blusen kun 296 gr. Man undres, da det er kun ender fra hæftningen der er tilovers og det halve 7. nøgle.

Nu er blusen vasket og venter på at bliver tør. Jeg har strikket den i str. L og den passer perfekt. Jeg synes dog den virkede lidt slasket erfer vask, men mon ikke det retter sig ind når den er tørret igen :-)

Nyt projekt røg på pindene i aftes.

Det ser temmelig rodet ud og det er det også på nuværende tidspunkt at sidde med.

Igen en af Drops nye modeller. Mest fordi jeg havde købt en del af garnet fra sidste sommer i Tinekes Sysleri og kun skulle supplere det en anelse :-)
Vi får at se hvordan modellen arter sig efterhånden som den vokser.

God søndag til alle derude - her råhygges der nemlig.

4 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er den blå bluse blevet flot. Jeg overvejer, at bruge mønsteret til et par strømper.
Kan du have en god søndag

Merete

Jette sagde ...

Hvor ser den dominojakke spændende ud, sjovt at lave sådan en. Den blå er blevet rigtig flot..

Anja sagde ...

Glæder mig til at følge dit arbejde med dominojakken..

Overvejer selv at lave den da jeg elsker at strikke dominostrik.

Den blå bluse er også bare SÅ flot.
Farven er jeg specielt vild med.

Bettina sagde ...

Jeg ved godt, det er et overstået kapitel, men det der merinould, var det Superwash-behandlet? For det bliver nemlig ofte meget, meget løst og slasket efter vask, men retter sig, når det bliver tørt.