At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

fredag den 18. april 2008

Ind imellem....

Superkarla kræver jo en anelse koncentration - har jeg måttet konstatere. Meeeen nu varer det snart ikke så længe før hun er klar. Så er hun vis i virkeligheden også strikket op et par gange - hvis man tæller alle de masker jeg har strikket baglæns med :-)

Så ind imellem strikkes der lidt andet. Noget så enkelt som nye karklude i lækre farver.


Jeg trænger til lette sommerfarver der vidner om sol og varme. Så det blev i disse farver.

De bliver rigtig lækre og strikkes i halv bomuld og halv akryl, så de ikke bliver så "tunge" og tørrer hurtigere igen.

Strikket så den ene side er "blød" og den anden i en mere "grov" vaflet side

Så er det bare snart ud med alle de tynde købeklude jeg ejer :-)

3 kommentarer:

LiseStrik sagde ...

Hej Githa
Hvad er det for et mønster du strikker karklude i. Jeg har da noget bomuld som godt kunne bruges til det, her til sommer.
KH Lise

Githa sagde ...

Hej Lise

Jeg bruger 71 m. på p. 3½. Strikker 1. p.: 1 vr., 1 r pinden ud. 2. p. ret og gentager bare disse to p. og nøglet ud.
Det giver en klud på 23 x 28 cm.

En passende størrelse til min hånd :-)

Håber du kan bruge det Lise.

Hilsen Githa

Tineke sagde ...

Sikke flot, jeg tænkte også straks på, "hvordan gør du det", mon du skulle lave et indlæg med din opskrift?

Krammer, Tineke