At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

lørdag den 3. maj 2008

Køn plante


Jeg synes lige jeg ville forevige min meget smukke og meget store Medinilla Pinatubo.

Den kan slet ikke være i sin potte. Jeg har dog i dag været ude at købe en ny (efter billederne blev taget aelvfølgelig :-))

Dog er den stadig stablet op for ikke at blomsterne skal ligge i vindueskarmen.

Jeg må vist hellere se om ikke jeg kan finde mig en gammel pidestal et sted - altså til blomsten og ikke mig ;-)

Blomsterne bliver større endnu og vil hænge 3 til 5 mdr.

Der er kun taget billeder meget tæt på, for mit hjem lige nu ligner ærlig talt en krigszone af flyttekasser og andet hejs. For pokker hvor jeg glæder mig til den 15. hvor jeg flytter i min nye lejlighed :-)




3 kommentarer:

Jette sagde ...

Ih, har altid ønsket mig denne blomst, men har været bange for om jeg kunne passe den ordentligt, er ikke så god til at huske vand. Den er bare så flot. Og held og lykke med flytningen...

Merete sagde ...

Sikke en flot blomst. Hvad er navnet på den?
Hvordan har du fået den til at blomstre?
Jeg har mange gange kigget på en sådan blomst, men tænkt nej, kan ikke passe den.

Merete

Githa sagde ...

Hej Merete

Den er meget nem at passe. Skal bare trække vand i bunden og må ikke tørre ud. Stil den lyst uden at stå for mange timer om dagen i direkte sol:-)
Den hedder Medinilla Pinatubo.

Hilsen Githa